A Nintendo community
for the fans, by the fans!
 Go to forum index
News reported by 
June 02, 2009, 18:56:29
Sure there are a million live blogs on the Internet right now you could check out, but if you are here, you want to see it here, right? So I'll post all of the big (or not so big) news from the press conference. 4 more minutes!

URL to share this content (right click and copy link)
Posted: 06/02/09, 18:56:29    
Why not sign up for a (free) account and create your own content?
New Super Mario Bros. for Wii!!! "4D" Well, 4 players in 2D anyhow, not sure why they call it 4D. Kind of seems like Mario 4 Swords. Do want.

Coming this Holiday season.

Damn, 5 minutes in and already better than last years, lol.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:10:08
Wii Fit + talk. We all knew it was coming.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:23:56
Wii Sports Resort. Looks fun, but we knew that already. Ping pong. Basketball. Golf. Bow and arrow. Rowing a boat. Dog frisbee.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:25:56
Wii Sky Diving. IGN Wii forum declares Wii '09 total fail.

/EDIT... is sky diving part of Resort? Confused.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:28:08
Final Fantasy Crystal Chronicles trailer. Old news, but at least Nintendo is showcasing "core" games.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:35:31
Talking about Kingdom Hearts and Mario & Luigi 3. Not sure if KH is the already known DS game or what.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:37:23

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:39:07
Women's... murder... club? WTF?

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:41:12
C.O.P. The Recruit on DS from Ubi. GTA-like game. IGN seems impressed by it, but I dunno.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:43:34
Mario versus DK on DSi with level designer.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:47:53
Man I sure hope they bust out with Pikmin 3 or Zelda at the end.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:48:16
Wario Ware DYI. Get to make custom Wario Ware stuff? Sweet.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:50:10
Showing off some Zelda Spirit Tracks. By the way, I'd avoid IGN for awhile if you don't like negativity, the forum is about as bad as it gets at the moment.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:51:48
Wii... Vitality... Sensor? Not quite Zelda. I guess it detects your pulse and works it into games somehow? Ha.

Posted by 
 on: 06/02/09, 19:59:18
SUPER MARIO GALAXY 2! Yoshi's playable.

Thank god. Now IGNs forums will be somewhat reasonable for the next few days. Somewhat. Though I have already seen a few "it looks just like the last one!" comments. Based on the 10 seconds seen of it, lol.

Posted by 
 on: 06/02/09, 20:03:36
Reggie talking about paying attention to blogs (I think he means, people who want "dark" games) and they are showing off The Conduit, Resident Evil Darkside Chronicles, and... Deadspace Extraction. Yeah, as said above, two light gun shooters.

Posted by 
 on: 06/02/09, 20:08:50
Could a new, edgier also be coming from us, asks Reggie? "The answer is absolutely." INTERESTING.

Posted by 
 on: 06/02/09, 20:10:41
Team Ninja doing a 3D, 1st/3rd person Metroid? WTF. Nintendo better keep on top of them and make sure they do it right. I dunno about Team Ninja, especially minus Itagaki.

Posted by 
 on: 06/02/09, 20:12:54
And... that's a wrap. The IGN forums are still crying about how terrible it is, but I think it was pretty sweet. Big step up from last year.

Posted by 
 on: 06/02/09, 20:16:06
'Hm, why, they aren't a team to trust ? I thought it looked great.'

I dunno, my only real experience with them is Ninja Gaiden on PS3 which is pretty solid but has some MAJOR flaws. Including one of the worst cameras ever, which they apparently made even worse in Ninja Gaiden 2.

And then Itagaki, basically the visionary behind the team, got into a feud with Tecmo and left. So who knows if they still have real vision? Then again, Nintendo kind of supplies the vision in these type of situations.

I guess really though it is just that I think Retro / Nintendo are the best developers in the industry period. So it's tough for me to trust anyone else touching the series, but I suppose we will see what happens.

Posted by 
 on: 06/02/09, 20:19:23
Browse    1  2  3